Przeprowadzki

Ostatnie lata to dla Polaków pogoń za pracą, a co za tym idzie częsta zmiana miejsca zamieszkania. Przemieszczamy się bardzo często i z różnych powodów. Także firmy często zmieniają swe siedziby. Przeprowadzki są na porządku dziennym, a czy możemy z tego pomysłu na biznes uzyskać przychód?

Przed rozpoczęciem działalności w tym segmencie warto sporządzić biznesplan i zorientować się co do konkurencji na rynku, jakie są ich ceny, jakie możliwości oferują. Jest to niezmiernie ważne z tego powodu, by nie powielać podobnej działalności lub specjalizacji jak przeprowadzki firm z dużych branż. Co więcej przy tym pomyśle na biznes liczy się także sezon, w którym wystartujemy, najlepszym jest sezon letni. Najbardziej dochodowe są przeprowadzki dużych firm, ze względu na duże ilości i rozmiary sprzętu do przewiezienia, przy mniejszym kapitale lepiej, byśmy zdecydowali się na współpracę z klientami prywatnymi.

Początek realizacji tego biznesu wiąże się ze zdaniem egzaminu centralnego, który organizuje Instytut Transportu Samochodowego. Pytania dotyczą szerokiego zakresu począwszy od prawa, finansów, księgowości, zarządzania firmą. Certyfikat wraz z egzaminem wyniesie nas 800zł, jeśli chcemy uprawnienia na międzynarodowy transport lub 700zł w przypadku transportu krajowego.
Niezbędnym dokumentem jest także licencja pozwalająca na przewóz rzeczy, ten dokument uzyskamy w Starostwie lub idąc do Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego mieszczącego się w Warszawie.

Do naszej pracy służyć nam będą dobre samochody, koszt używanych to około 40 tysięcy złotych, solidniejsze marki wyniosą nas już ponad 100 tys. zł. Konieczne jest by pamiętać, że transportowanie mebli powinno się odbywać w aucie bez zaokrąglonych boków, a jego ściany powinny być wyłożone kocami lub matami. Z dodatkowych rzeczy z pewnością przyda nam się także wózek, wciągarka, deskorolka, folie, kartony (łączny koszt wyniesie nas ok. 2500 złotych).

Jeśli chcemy realizować ten pomysł na biznes, pamiętajmy, żeby zatrudnieni przez nas ludzie charakteryzowali się nieskazitelnym charakterem, uczciwością. To osobom firm zajmujących się przeprowadzkami często powierzane są klucze od domu i mieszkań. Kulturalny, uprzejmy pracownik to wizytówka naszej firmy. Nie zawadzi, jeśli sprawdzimy czy dana osoba nie była wcześniej karana. Początkowo możemy zatrudnić osoby z rodziny, znajomych, potem przy zatrudnianiu kolejnych osób obserwujmy ich uważnie w ich działaniach.

Od uczciwego wynagradzania i jasnych reguł zależeć będzie czy pracownicy będą sumiennie pracować. Możemy przyjąć wariant prowizyjny lub godzinowy. Dla niektórych stawki za godzinę pracy nie zawsze będą motywujące, z kolei prowizja też może się wydawać niewysoka.

Kolejny ważny element firmy oferującej przeprowadzki to odpowiednia i skuteczna reklama w prasie lokalnej, w Panoramie Firm, książce telefonicznej, poprzez ulotki reklamowe. Standardem powoli staje się własna strona internetowa. Warto by nasi pracownicy mieli uniformy z logo firmy, takie samo niech się znajdzie na samochodach służbowych. Zadbajmy o dobrą opinię naszych klientów, wiarygodność z pewnością możemy zbudować siedzibą firmy. Dobrze posiadać miejsce gdzie następuje koordynacja działań. Przy tego typie pracy zapłatę za wykonaną pracę pobieramy po jej wykonaniu.

Stawki za usługę można negocjować, gdyż zależne one będą od gabarytów przewożonych przedmiotów, a także wielkości samego miasta. Zakres naszej działalności obejmować może także przewóz ładunków nietypowych, wielkogabarytowych.

Cena pobierana jest od jednostkowego zlecenia i zależna jest od wielu aspektów, czy będziemy pomagać także w pakowaniu, demontażu sprzętu, jego magazynowaniu.
Ten pomysł na biznes wymaga zgrania wielu czynników, jak rzetelna kadra, skuteczna reklama, odpowiednie logistyczne podejście, dobre referencje, jednak z pewnością wart jest realizacji.

VN:F [1.9.18_1163]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Powiązane pomysły na biznes:

Zostaw komentarz, podziel się z innymi Twoją opinią, pomysłem czy przemyśleniami!

Możesz użyć następujących znaczników XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>